joi, iunie 25, 2015

Dialoguri interioare

Eseu de
Elena Cocis
http://elenacocis.ro/

Moto: "Pentru a deveni cine suntem, 
mai întâi trebuie sa murim fata de cine credem ca suntem!" 
– Tom Kenyon, Intrarea în Negedo

Stie cineva sa defineasca "schimbarea"? Nu stiu de ce mi-a venit în minte aceasta întrebare, dar iata ca a venit. Stim ca vremurile se schimba, ca noi ne schimbam, percepem tot mai evident ritmurile naturii, parasimturile noastre parca ne vorbesc limbi straine..., ne acomodam tot mai greu cu noi, cei noi si, cu cât zapaceala este mai mare, folosim tot mai des cuvântul "schimbare"! Totul se împrospateaza, se transforma..., vechiul pleaca clipa de clipa, noutatea se aseaza ca la ea acasa.
Am sentimentul ca schimbarea seamana tot mai mult cu niste zori care se încapatâneaza sa ramâna vesnic în starea lor, fara sa lase ziua sa se instaleze. Se naste un flux tot mai vizibil, sau mai simtibil. Pe masura ce totul capata sensuri noi, schimbarea iti pierde capacitatea de a fi definita (mi-a venit sa spun definibila, dar am zis ca prea inventez cuvinte noi!), iar eu cred ca totusi trebuie sa o facem, pentru ca daca nu o recunoastem si nu o validam, va pleca asa cum a venit. Are o viteza...!
Nu apuc sa ma acomodez bine cu ceea ce a venit..., ca a si plecat. Parca sunt un peron sau un aeroport pe care vin si pleca trenuri, avioane..., rachete... Dar, în statii, "navele" mai poposesc putin, macar cât sa urce sau sa coboare pasagerii. Miscarea poate fi si qvasi-permanenta, când vrea ea. Uneori am impresia ca am prins-o, ca pot sa o tin pe loc, ca pot dialoga cu ea si sper ca-mi va spune ce mi-a adus sau ce trebuie sa fac! Dar... de fapt ma amagesc singura, pentru ca (ce sa vezi?) miscarea este miscare, nu se opreste o clipa, nu are astâmpar.
Cum sa facem ca sa întelegem când Schimbarea s-a instalat definitiv si cum sa facem sa o prindem, atunci când doar cocheteaza cu noi? Hmmmm. Cred ca de fapt nici macar nu este vorba despre Schimbare. Mai degraba este un proces prin care Viata vrea sa ne traiasca, sa ne conduca spre tarâmuri pe care mintea noastra nu are cum sa stie nici macar ca ele exista. Totul se întâmpla într-o nanosecunda. A prins o clipa în care ne-am deschis spre Ea si a profitat de oportunitate pentru a ne cuprinde, ne-a îmbratisat si ne-a invitat la dans. Asa actioneaza Schimbarea, te ia pe nepregatite! Nu te anunta, ci doar prinde un teren fertil si se instaleaza.
Când acceptam sa dansam cu Viata..., chiar dupa primii pasi, aflam ca doar EA este cea care stie totul despre Drum, despre destinatie si ritm, despre inspiratie si expiratie... despre povestea ce va prinde aripi spre cele mai înalte culmi ale constiintei. Când ne abandonam total în bratele Ei, inima se extinde, viseaza si creeaza, totul curge lin si firesc. În timp ce noi ne miscam catre o linie spatio-temporala însotiti de Viata, în timp ce noutatea se aseaza comod alaturi de Esenta noastra Divina, mintea – care ne-a fost si vrea sa ne mai fie utila – se tot întreaba: "Ce face fiinta asta... ce i s-a întâmplat...? A..., daaaa, s-a schimbat! Hai sa aflu si eu cum, ca sa stiu ce sa fac si cum sa o povatuiesc!"
Pâna la urma tind sa cred ca Uniunea Sacra este cea care ma uneste doar pe mine cu Viata – si nimic altceva. EU si VIATA devenim un cuplu, un cuplu perfect dar si miraculos, un ceva ce am pregatit cu minutiozitate, vieti la rând, un ceva ce se dezvaluie, treptat, pe sine însusi si care nu se lasa definit. Nu vrea sa primeasca nicio eticheta!
În clipa în care am spus "cuplu", mintea iarasi a intervenit si a adus la suprafata imaginea tridimensionala si bine explicabila a unei perechi feminin-masculin. Eu cel întrupat trebuie sa înteleg si sa manifest energia feminina, pentru a ma lasa condus de Viata – care, pentru ca are sens si miscare, pentru ca înseamna actiune, pot spune ca este cea care exprima energia masculina a Creatorului. Sau... sa fie invers? Pentru ca este creatoare si-si croieste drum pe cai nestiute si imprevizibile sa reprezinte, oare, energia primordiala Feminina??? Cea condusa de Viata în dansul ei sa fie oare partea masculina din noi? Cum sa existe dans fara intuitie si simtire? Parca-parca as opta pentru aceasta din urma varianta si cu siguranta ar fi cea mai corecta daca m-as mai lasa antrenata de paradigmele separarii. Adevarul pe care cu totii începem sa-l vedem este ca nu exista feminin si masculin în sine. Totul se întrepatrunde si conlucreaza, fiecare se exprima atunci când are de împlinit o menire..., atunci când are ceva de exprimat, într-un dans în care miscarile sunt când sincrone si când singulare, întoarcerile sunt când într-un sens si când în altul..., totul se împleteste si curge – lin sau învolburat – surpriza iese din tipar, regula dispare, frumusetea se exprima pe ea însasi, într-o infinitate de imagini si culori. Orchestra ramâne, devine punct central, dar muzica se schimba, permanent. O mâna nevazuta o dirijeaza astfel încât, într-un mod numai de ea stiut, sa ajunga la fiecare dintre noi doar ceea ce are fiecare nevoie.
Ce prostie!!! Ce aiureala!!! Vrem sa definim ne-definitul! Vrem sa divizam indivizibilul! Vrem sa vedem nevazutul si sa auzim cântul sferelor, în timp ce mergem cu metroul. Vrem sa ne pastram în tipare, pentru ca avem cipul implantat eronat ca, fara tipare cunoscute, ne pierdem în neant! Am ajuns sclavii subpersonalitatilor, am dobândit maiestria în a re-actiona si am uitat ce înseamna a actiona constient.*
Schimbare..., feminin-masculin..., dans, Viata, Eu... Sa fie oare singurele definitii care au explodat? Oooo.., nu! Toate întelesurile explodeaza si asta este ceea ce genereaza miscare, magnetism si electricitate... Tot ceea ce credeam ca stim arata, de fapt, ceea ce nu stim. Întotdeauna este ceva mai mult si mai mult..., mai altfel!
Sunt convinsa ca daca ne urmam ghidul interior, în curând vom atinge nemarginitul, ne vom scalda în infinit, în eternitate si abundenta, vom atinge intangibilul, vom auzi linistea, vom auzi soaptele de amor între Parintii nostri Divini si le vom urma exemplul. Doar asa ne vom putea împlini menirea si vom fecunda Universul, Cosmosul, poate chiar întreaga Creatie! Esenta noastra Divina va triumfa.
În acest weekend am avut marea sansa de a ma întâlni cu mine însami. Mi-era tare dor de mine...! Credeam ca merg cu un mic grup de suflete libere sa onoram si sa celebram solstitiul. Noi întotdeauna trebuie sa credem ceva. Eu, asta credeam. Când colo... am avut o surpriza de proportii: am avut sansa de a ma întâlni cu mine. Nu voi încerca sa descriu ce înseamna asta. Este o experienta personala, diferita pentru fiecare. Nu am spus la nimeni din micul meu anturaj prin ce miracole trec – sau ce miracole trec prin mine. Am împlinit cu iubire si intentia de grup – am discutat despre aspectele astrologice ale momentului, am privit triunghiul dintre, Jupiter, Venus si Luna, am vazut soarele cum rasare în ziua solstitiului, am meditat – am vorbit si m-am plimbat..., am facut o gramada de lucruri interioare si exterioare care mi-au facut o mareeeee placere, dar, "pe ascuns", în tacere, m-am întâlnit cu mine. A fost feeric, minunat.... Acolo, la Scoala lui "Eu SUNT" se gasesc adevaratele comori. Tot ce pot spune este sa va îndemn sa cauati prilejul potrivit pentru a va întâlni cu Divinitatea Launtrica, cu Esenta voastra Divina. Dialogul interior este singurul dialog autentic. În rest..., sunt doar informatii - utile, ajutatoare, lamuritoare..., dar ramân doar la acest nivel daca nu le onoram si nu le validam în lumile noastre interioare.
Lada mea de zestre, ca si a ta, este mult prea vasta ca sa o pot aduce la Lumina, pe nerasuflate. De acum, chiar cred ca timpul trece în favoarea mea, desi, daca ai curiozitatea sa te uiti în buletin, nu ai spune nicicum asta! Dar, ce sa facem? Traim timpurile paradigmelor rasucite. Cum ajungi sa stii ceva, cum imediat va trebui sa vezi din directie opusa si sa te bucuri de bizareria paradoxului. Când privesti marele tablou al Vietii, intri într-un spatiu al constiintei în care esti constient ca totul este constiinta. Noi nu suntem altceva decât constiinta însasi. Te poti identifica temporar cu corpul tau sau cu expresia ta lumeasca, dar la un nivel profund, fundamental, stii ca totul este un joc.
"Când atingi starea în care te identifici cu continuumul constiintei pure nu mai esti atasat de nimic. Viata vine si trece. Ai zile bune si zile proaste... Totul vine si pleaca!" (Tom Kenyon).
Mai aveti chef de a defini ceva?
 * Pentru a studia acest aspect, va recomand cu multa caldura toate cartile lui Eldon Taylor, publicate de editura For You
http://editura-foryou.ro/carti/programarea-mentala/

Pe curând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu