sâmbătă, noiembrie 21, 2009

Fila 33 : Relatiile si Lectiile de viata

relatiile si lectiile de viata

Atunci cind nu obtinem ceea ce dorim de la relatiile noastre, ne simtim – adesea – raniti, abuzati, respinsi, dezamagiti, amariti.

Ni se ofera, astfel, posibilitatea fie de a ramine in starea noastra de negativitate si durere sau sa folosim acest lucru ca pe o oportunitate de a invata mai multe despre noi insine, de a cauta o sursa mai profunda de securitate, de dezvoltare personala, implinire personala si dragoste pentru noi insine.

Voi prezenta cite exemple comportamentale care ne-ar putea deranja, dar care – de cele mai multe ori – contin o lectie pentru noi insine:

- ea/el ma critica

- ea/el nu raspunde la cererile si nevoile mele

- ea/el pune prea multe intrebari

- ea/el tipa si acuza

- ea/el joaca rolul de victima

- ea/el da vina pe mine pentru tot ce se intimpla

- ea/el ma ignora

- ea/el nu asculta ce ii spun, tratindu-ma cu indiferenta

- ea/el nu este constient(a) de intelegerile si responsabilitatile stabilite in comun

- ea/el nu e de acord cu mine, in legatura cu ceea ce afirm sau nu e atent(a) la ceea ce ii povestesc

- ea/el minte

- ea/el ignora nevoile mele

- ea/el nu spune ce simte, nu isi exprima sentimentele

- ea/el imi da sfaturi, desi nu le-am cerut

- ea/el este dependet(a) de mine si relatie etc

Care este lectia?

De cele mai multe ori, cautam fericirea, securitatea, protectia, dragostea si implinirea in relatiile noastre, de orice fel. Cind aceste nevoi nu sint implinite, ar trebui sa ne intrebam si sa incercam a gasi raspunsul la intrebarea: “Care este lectia mea, in acest caz?”, in loc a ne lansa in discutii interminabile si neconstructive cu partenerul/partenera de viata sau cu cei din jur.

Cheia de a descoperi raspunsul la aceasta intrebare este de a intelege ca tot ce se intimpla cu noi este rezultatul procesului numit rezonanta, “oglindire” sau proiectare a propriilor noastre probleme asupra celorlati.

Convingerile noastre, emotiile, asteptarile, temerile si atitudinile sint proiectate, oglindite, si rezoneaza cu lumea noastra exterioara, atragind exact acele comportamente si evenimente pe care le experimentam. Aceste evenimente, comportamente, sau situatii care ne creeaza senzatii neplacute, inconfortabile, neacceptabile din punctul nostru de vedere, oglindesc in mod concret o parte din noi care se cere a fi transformata sau inteleasa.

Este vorba despre un instrument foarte puternic de auto-descoperire, pentru ca ne ofera o intelegere foarte clara a ceea ce avem nevoie de a schimba in noi insine si, simultan, de a ne elibera de sentimentele negative fata de cei din jurul nostru. Ne vom da seama astfel ca atragem comportamente si evenimente care creaza realitatea noastra imediata. Exact acesti stimuli ne motiveaza sa evoluam si sa crestem spiritual, sa eliminam credintele vechi si limitatoare, sa fim mai apropiati de natura noastra spirituala.

Aceasta filosofie spirituala se bazeaza pe urmatoarele aspecte:

1. spiritul nostru nu moare odata cu trecerea in nefiinta

2. sintem total responsabili pentru realitatea pe care o experimentam

3. evoluam si ne maturizam spiritual si emotional stimulati fiind de acest proces de invatare si, uneori, cind lectia nu este asimilata, ni se dau incercari de natura sa ne determine sa o invatam. Cind ceva nu e asimilat prin intermediul iubirii pentru tot si toate, ne poate fi data suferinta, tocmai in scopul de a ne pune pe directia corecta a destinului nostru.

4. evenimentele si situatiile neplacute sint intotdeauna un prilej de crestere si evolutie interioara. La fel cum sint si evenimentele pozitive din viata noastra, pentru ca totul are un inteles.

5. sint patru factori care care atrag acesti stimuli de viata si ne creeaza realitatea subiectiva:

- comportamente si actiuni din trecut

- convingerile noastre prezente, emotii, asteptari, comportamente, temeri, conflicte interioare si rolurile pe care singuri le jucam

- lectiile specifice de asimilat, pe care sufletul nostru le-a acceptat sa le invete, inainte de a se reincarna

- modul cum interpretam evenimentele si situatiile

6. exista 4 domenii de viata prin care primim cele mai importante lectii:

- relatiile apropiate cu cei din jur (partener de viata, familie, copii, prieteni etc)

- sanatatea

- mediul de lucru (cariera, colegi)

- diverse evenimente importante din viata, cum ar fi: casatoria, divortul, accidente, pierderi, cistiguri, razboi, schimbari puternice

7. cele mai multe lectii le gasim in situatii si modele comportamentale care ne deranjeaza, ne creeaza suferinta, sau care nu ne dau satisfactii

8. lectiile pe care le avem de invatat sint multiple, dar majoritatea se incadreaza in urmatoarele categorii generale:

- pentru a transforma credintele si dorintele subconstiente

- pentru a schimba atitudinile si comportamentul nostru

- pentru a schimba modul nostru de viata

- pentru a invata sa facem eforturi de a imbunatati lumea din jurul nostru, atit cit ne este permis.

9. In general, lectiile implica transformarea cedintelor noastre, care pot fi impartite in urmatoarele categorii:

- convingeri care trebuie schimbate, in scopul de a nu mai atrage persoane si situatii care ne deranjeaza sau creeaza suferinte

- convingeri care trebuie schimbate in scopul de a invata toleranta si de a accepta lucrurile si evenimentele din viata noastra, asa cum sint

- convingeri care trebuie schimbate in scopul de a invata sa comunicam mai eficient cu alte persoane din jurul nostru

- convingeri care trebuie schimbate in scopul de a invata sa crestem spiritual, in mod activ

Citeva exemple de lectii posibile:

a) in cazul in care sufletul nostru a ales sa invete lectia increderii in sine, in mod natural ne vor fi date situatii in care sa avem senzatia ca nimeni nu ne ajuta, ca nimeni nu ne sprijina atunci cind avem nevoie, ca toata lumea e impotriva noastra. In acest fel, nu vom putea gasi nici un sprijin extern, scopul fiind de a invata sa avem incredere in fortele noastre proprii si sa nu ne mai bazam pe altii

b) in cazul in care sufletul nostru a ales sa invete lectia auto-acceptarii si a iubirii de sine, ne vom confrunta cu situatii in care vom avea sentimentul ca nu sintem acceptati si iubiti de ceilalti, mesajul transmis indirect fiind ca este necesar sa dezvoltam bazele interioare ale auto-acceptarii.

d) daca am ales ca sufletul nostru sa invete sa invinga o teama, atunci vom atrage sau vom crea la nivel subconstient acele imprejurari care ne vor pune fata in fata cu teama sau frica respectiva, in scopul de a o elimina.

e) In cazul in care trebuie sa eliminam un aspect negativ al nostru – cum ar fi de exemplu, egoismul – atunci, cu siguranta, vom intilni oameni care ne vor arata ca nu le pasa de noi si ne trateaza in mod egoist.

Intelesurile lectiilor noastre de viata, pot fi multiple. Ni se ofera mereu “semnale” – fie prin oamenii care ii intilnim, fie prin experientele de viata – cind sintem pe calea corecta si cind nu, asupra a ce trebuie sa constientizam si sa lucram la nivel interior. Transformarea interioara nu este un proces pe care sa il realizam de pe o zi pe alta. Solicita doar implicare, dorinta de transformare si intelepciune launtrica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu