Faptura omului e foarte simpla, personalitatea lui nu; personalitatea
e foarte complexa. Personalitatea e ca o ceapa - are multe foi, multe
straturi de conditionare, de corupere, iar ascunsa în spatele acestor
straturi multe se afla fiinta simpla a omului. E ascunsa dupa atât de
multe filtre încât nu se poate vedea, însa, din cauza ca e ascunsa
dupa atâtea filtre nici ea nu poate vedea lumea, pentru ca tot ce
ajunge la ea e corupt de filtre înainte de a ajunge la ea.
e foarte complexa. Personalitatea e ca o ceapa - are multe foi, multe
straturi de conditionare, de corupere, iar ascunsa în spatele acestor
straturi multe se afla fiinta simpla a omului. E ascunsa dupa atât de
multe filtre încât nu se poate vedea, însa, din cauza ca e ascunsa
dupa atâtea filtre nici ea nu poate vedea lumea, pentru ca tot ce
ajunge la ea e corupt de filtre înainte de a ajunge la ea.
Nimic nu ajunge la tine asa cum este. Exista multe interpretari
intermediare. Vezi ceva, si primii care falsifica acel ceva sunt ochii
tai si simturile tale. Apoi ideologia ta, religia ta, societatea,
biserica îl falsifica, iar dupa ele emotiile tale. si asa mai departe.
Când acel ceva ajunge la tine aproape ca nu mai e deloc ce-a fost
initial, sau e într-o masura atât de mica încât e ca si cum n-ar fi.
Vezi acel ceva numai daca filtrele tale îti permit sa vezi, iar
filtrele nu prea îti permit.
Oamenii de stiinta sunt de acord cu acest punct de vedere; ei spun
ca noi vedem numai doi la suta din realitate - numai doi la suta!
Nouazeci si opt la suta din realitate se rateaza. Când ma asculti pe
mine, auzi doar doi la suta din ceea ce spun. Nouazeci si opt la suta
îti scapa, iar când nouazeci la suta se pierde, acei doi la suta sunt
scosi din context. Este ca si cum ai lua la întâmplare doua pagini
dintr-un roman, una de aici, alta de acolo, si apoi ai încerca sa
reconstitui întregul roman pe baza acelor doua pagini. Nouazeci si opt
de pagini lipsesc! N-ai nici o idee despre ce contin ele, nu stii nici
macar ca exista. Ai numai doua pagini si reconstitui întregul roman.
intermediare. Vezi ceva, si primii care falsifica acel ceva sunt ochii
tai si simturile tale. Apoi ideologia ta, religia ta, societatea,
biserica îl falsifica, iar dupa ele emotiile tale. si asa mai departe.
Când acel ceva ajunge la tine aproape ca nu mai e deloc ce-a fost
initial, sau e într-o masura atât de mica încât e ca si cum n-ar fi.
Vezi acel ceva numai daca filtrele tale îti permit sa vezi, iar
filtrele nu prea îti permit.
Oamenii de stiinta sunt de acord cu acest punct de vedere; ei spun
ca noi vedem numai doi la suta din realitate - numai doi la suta!
Nouazeci si opt la suta din realitate se rateaza. Când ma asculti pe
mine, auzi doar doi la suta din ceea ce spun. Nouazeci si opt la suta
îti scapa, iar când nouazeci la suta se pierde, acei doi la suta sunt
scosi din context. Este ca si cum ai lua la întâmplare doua pagini
dintr-un roman, una de aici, alta de acolo, si apoi ai încerca sa
reconstitui întregul roman pe baza acelor doua pagini. Nouazeci si opt
de pagini lipsesc! N-ai nici o idee despre ce contin ele, nu stii nici
macar ca exista. Ai numai doua pagini si reconstitui întregul roman.
Aceasta reconstituire este inventia ta. Nu e descoperirea adevarului,
este imaginatia ta. Si exista o nevoie launtrica de a umple golurile.
este imaginatia ta. Si exista o nevoie launtrica de a umple golurile.
Ori de câte ori vezi ca doua lucruri n-au legatura unul cu celalat,
mintea simte nevoia imperioasa de a le lega, altfel nu se simte deloc
în largul ei. Asa ca inventezi o veriga.
mintea simte nevoia imperioasa de a le lega, altfel nu se simte deloc
în largul ei. Asa ca inventezi o veriga.
Osho
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu